Föranmäl NU till SM på Stora Värtan!

I dagsläget är det 15 båtar föranmälda till årets SM som kommer att avgöras 9-12/8 i Lidingö SS regi. 15 båtar redan nu är iofs bra men i år har vi krav på oss att vi måste vara minst 20 båtar då vi annars mister vår SM status vilket vi inte kan riskera, målet är dessutom 30-35 båtar. Vi vill därför veta, helst redan nu, vilka som har för avsikt att köra årets SM så vi vill att ni går in och föranmäler här och gör detta även om ni inte vet om ni får ihop det, föranmälan kan ändras i ett senare skede.

Vi kommer att ha ett antal aktiviteter under tiden fram till SM såsom regelkväll, pubkvällar, träningar mm, vi kommer även göra vad vi kan för att få nya båtar att vara med på SM och vi kommer därför att ha ex. separata träningar för nya båtar där man kan få med sig en rutinerad Smaragdseglare som kan komma med tips och idéer vad man kan göra för att få fart på sin båt och hur man kan lägga upp det ombord vad respektive besättningsman kan göra osv. Vi kommer även att ha ett antal faddrar som ni kan få hjälp av, dels att ni kan ringa och ställa frågor men även praktisk hjälp som ex inställning av riggen, trimma segel etc.

Hälsningar
Johan SWE6