Västcupen, PNR 25/5 och DM 8/6

Hej

Nästa helg är det dags för årets första segling i västcupen 2019, Pater Noster Race, anmälan hittar ni här: https://idrottonline.se/StenungsundsSS-Segling/Kappsegling/PaterNosterRace

Tiden går fort och det är kanske hög tid att se över planeringen inför DM den 8 juni. DM seglas i även i år Långedrag. Om någon vill passa på att segla tisdagar i Långedrag veckan innan eller efter DM, så brukar det gå utmärkt att låna båtplats – kontakta mig om ni vill låna båtplats?! Vid årets första tisdagssegling var det 5 smaragder med, vilket inte är illa med tanke på att många fortfarande står på land? http://www.ldss.se/Kappsegling/Tisdagssegling2019/

Och till sist åter igen en uppmaning att anmäla er till SM. Vi har fått in 5 st anmälningar hittills och är en bra bit på väg till vårt mål om 15 båtar. Anmälan är öppen till 15/6 så det är gott om tid, men för oss som jobbar med SM vore det skönt om alla som skall vara med anmäler sig tidigt.

Länk till SM: https://idrottonline.se/StenungsundsSS-Segling/Kappsegling/SMSmaragd

Västcupen 2019

25 maj Lördag Pater Noster Race Tjörn/Stenungssund