Västkust DM & SM

Hej – tack alla som kom, lyssnade och lärde på Smaragdmötet den 11 maj.
Carl Peter Carlsson har en imponerande kunskap och erfarenhet inom taktik och regler.

Vi närmar oss DM i Smaragd med full fart. Efter många års DM-saknad har nu Stenungsunds SS lovat ställa upp. Den 6-7 juni seglar vi i Stenungsunds farvatten och det är hög tid att anmäla sig. Vi ”måste” minst vara 6 båtar men hoppas på minst 10.
DM blir ju den perfekta uppvärmningen inför SM i Marstrand.

SM på Marstrand ser vi fram emot med spänning – kommer vi att bli 15 båtar eller fler? Kommer vi att kvalificera oss för fortsatt SM-status? För att säkerställa klassens SM-status måste vi dels vara fler än 14 båtar och dels representera mer än ett Distriktsförbund. Från Ostkusten hoppas vi på två till fyra båtar, kanske fem och från Köping räknar vi med att Anders återkommer till Västkusten. Anders räddade vårt SM-status genom flerdistriktsrepresentation vid senaste västkustmästerskapet. Tack Anders och välkommen tillbaka i år.

Vi seglar SM den 22 – 25 juli, med söndag 26:e som reservdag. Föranmäl dig nu på Smaragdsidan så vi vet att du kommer.

Inom kort kommer du att bli uppringd av någon i arbetsgruppen för SM, i vart fall om du står upptagen som båtägare i vårt register. Emil, Stephan, Magnus och jag har tagit på oss uppgiften att prata SM och DM med dig. Vi vill att du skall vara med och vi vill gärna ha din bekräftelse. Om du inte blir uppringd – så kan du ringa till oss och snacka Smaragd, det går lika bra åt båda hållen – men bäst nytta gör du om du övertygar skepparen till att delta i SM.

Du når oss såhär:
Emil  010 505 47 91