Jubileum – Smaragden 40 år! Kom och fira detta på Lökholmen, Sandhamn 12-14 juli!

Åren går och nu är det hela 40 år sedan den första Smaragden byggdes. De flesta av er Smaragdseglare känner säkert till ursprunget till Smaragden när vår konstruktör Lennart Sterner ville ersätta sin ruffade 6:a.

Foto: Lars G Karlsson

För att fira båten och allt som ”Smaragdsegling” står för har vi i förbundet ordnat så att vi alla kan träffas på Lökholmen den 12-14 juli. Syftet med jubileet är att vi alla Smaragdseglare ska kunna ha en rolig helg tillsammans, och man kan komma och vara med på de delar som passar just en själv.
På fredag och söndag arrangeras en Jubileumsregatta med en kryss- länsbana för de kappseglingsbitna.
På lördagen vill vi fira båten, och detta är tänkt att göras med en distanssegling som startar och slutar på Lökholmen. Om man vill kalla det en distanskappsegling eller en ordnad eskadersegling får vara upp till er. Dagen avslutas med att vi tillsammans avnjuter en fin middag på Lökholmen. Den vision vi i styrelsen har är att vi på vanligt Smaragdförbundsmanér, får en helg med den sociala och gemytliga stämning som alltid är när vi träffas.

Vårt mål på jubileumsseglingen är att samla minst 40 Smaragder, eftersom det är 40 år vi firar! Vi i styrelsen kommer att kunna vara med på båtar med nya ägare, om så önskas, för att ge tips och råd. Så passa på!
Sen hoppas jag få se många kvinnliga rorsmän och unga rorsmän.
Efter seglingen kommer vi alla att ligga samlade på Lökholmen och tid kommer att finnas för att titta på varandras båtar, få tips om ”de optimala lösningarna” eller avnjuta något läskande i sittbrunnen.

Mer information finns på denna sida.
Gå gärna in och föranmäl er, men den definitiva anmälan till regattan och regattamiddagen måste vi ha senast den 1/7. Middagen betalas in i förväg till förbundet, men dryck betalas kontant på plats. Jubileumströjan kommer också att finnas att köpa för de som vill det, även denna betalas kontant på plats.

Länk till definitiv anmälan

Varmt välkomna och jag hoppas att få träffa många av er som jag normalt inte ser i kappseglingssammanhang.

Hälsningar Michael
/Ordförande