Nu kör vi!

Efter ett mycket lyckat SM i Lysekil, där återigen Johan Davidsson med besättning var totalt överlägsna, ska vi nu se till att det blir minst lika lyckat på ostkusten nästa år. Hittils har det varit lite si och så med kappseglandet på ostkusten så nu måste vi kraftsamla och se till att vi blir många båtar på de avslutande seglingarna i Ostcupen, vi ser detta som startskottet på uppladdningen inför nästa års SM. Den 20-21/8 går Gäddisregattan strax utanför Vaxholm, en mycket trevlig kappsegling med en dags bansegling och en distansbana dag 2 och 17-18/9 kör vi SSS Höstregatta inne på Rasta i Mälaren en 2-dagars bankappsegling där vi även får sällskap av flera Smaragder från Köping och Västerås, detta är också årets DM.

Vi har också planer på att helgen före SSS tävling på Rasta köra en träningshelg, också den på Rasta. Vi kan då ligga kvar med båtarna till kappseglingen helgen efter. Denna träning vänder sig till alla intresserade, nya båtar, gamla båtar, skeppare, besättning osv. Vi ska göra ett försök att få dit segelmakare från de största loften inom klassen för att få hjälp med trimmet av våra segel. Vi kommer att kunna hjälpa till med rigginställning för de som önskar, nya båtar kan få trimhjälp från de mer rutinerade i klassen och vi ska också köra start- och banträning.
Har du aldrig varit med förr så är detta ett gyllene tillfälle oavsett om du har en Smaragd men inte kappseglat eller om du är intresserad av att vara med och gasta på någon båt, det finns alltid plats för den som är intresserad. Även du som inte är intresserad av kappsegling är varmt välkommen att vara med då ni kan få hjälp med er båt så att ni lättare hanterar den och kan få en bättre fart.
Vi kommer att återkomma med mer detaljerad information om träningshelgen inom kort.
Gå in och amäl er på förhansanmälan på de två återstående kappseglingarna i cupen, Gäddisregattan och SSS Höstregatta.

Anmäl intresse angående träningshelgen till johan.fellbom@x3mtool.se anmäl snarast så vi vet hur stort intresset är och så att vi kan planera så vi får en bra träning, dock senast den 24/8.

Ev frågor ring Johan F 0708-665545 eller Johan C 0703-324814

Hälsningar Styrelsen