Smaragdförbundet på Facebook

Om du inte redan känner till det, vill jag påpeka att Smaragdförbundet har en sida på Facebook. Facebook är ett bra sätt för oss att nå ut till seglare som kanske inte aktivt letar efter information om Smaragder. Vi är ett aktivt Förbund och genom att informera om vår verksamhet ökar vi intresset hos seglingsintressaerde för vår klass och vår båt.
Under Jubileumsseglingarna i Sandhamn och SM i Skärhamn ökade antalet som “gillar” vår FB sida med c:a 20 personer, från strax under hundra till etthundrasexton. Fantastiskt roligt. Viktors reportage från SM sågs av c:a etthundrafemtio personer. Det är nästan en dubblering av hur många som nåddes av våra inlägg i våras. Kul!

För att sprida information om Smaragden och vår verksamhet ytterligare kan vi alla göra en insats. Ju fler som gillar FB sidan och ju fler som gillar, delar och kommenterar inläggen ju fler nås av vårt budskap.

Det du kan göra, om du inte redan gör det, är att:

• “Gilla” Smaragdförbundets FB sida. En “gillaknapp” hittar du i menyn till höger lite längre ner på sidan. Vi är nu etthundrasexton FB användare som “gillar” Smaragdförbundet. Kan vi bli två hundra?
  • “Dela” inlägg på hemsidan på FB. Om du klickar på ett inlägg på hemsidan (rubriken), kommer det upp en knapp längst upp till höger på sidan. Klicka på knappen för att “dela” inlägget på FB. Då blir det fler som får chansen att läsa det!
  • “Gilla” alltid inlägg på Förbundets FB sida. Då sprids inlägget till fler FB användare.
  • “Kommentera” alltid inläggen på Förbudets FB sida. Ju mer aktiva läsarna på FB är, genom att “gilla”, “dela” och kommentera inlägg, ju fler sprids informationen till. Du behöver inte skriva några “romaner”. Några glada tillrop räcker:-)
  • Skriv egna inlägg på Förbundets FB sida. Händer det något i ditt seglarliv som kan intressera andra “Smaragdnördar”? Kappseglingar, “du såg en Smarre nånstans”, eller något vad som helst. Skriv på FB sidan!
  • Lägg upp bilder på FB. De bilder som någon lade ut på vår FB sida efter Jubileumsseglingarna på Sandhamn är det enskida inlägg som haft flest läsare. Över fyrahundra personer tittade på bilderna!
  • Och Du! Du är väl medlem i Smaragdförbundet? Om inte, kan du ansöka om medlemskap genom att fylla i vårt kontaktformulär som du hittar här. Mer information om vad förbundet gör kan du se här.

Hälsningar

/Webbansvarig