Mat och boende under SM

Nu börjar detaljerna kring mat och boende under SM att bli klara. Så här ser det preliminärt ut just nu:

Regattamiddag, lördagen den 11/8, kl 19.00: Vi hoppas naturligtvis att så många som möjligt kommer på regattamiddagen som kommer att hållas i vackra Mästarvillan. Priset kommer att bli 345 kr/pers (exkl. dryck) och i det priset ingår förrätt och varmrätt. Det kommer att finnas 2 alternativ; kött- eller fiskmeny. Föranmälan görs på Smaragdförbundets hemsida och definitiv beställning görs när ni registrerar er vid kansliet. Betalning görs på plats vid kansliet med kontanter.

Grillkväll, torsdagen den 9/8: Smaragdförbundet kommer i egen regi att under torsdagskvällen anordna en grillkväll till självkostnadspris i Bosö BK:s klubbhus. Smaragdseglare som inte är med och seglar SM är speciellt inbjudna att komma till den här kvällen för att uppleva stämningen kring ett SM!

Middag, onsdag (8/12) och fredag (10/12): Mellan kl 17-19 kan man få en brickmiddag på Bosöns Olympiamatsal för det facila priset av 75 kr/pers.

After-sail pub: Varje dag ca: en halvtimme efter att båtarna har kommit i hamn blir det pub i Mästarvillans bar. Då sker även utdelning av priser för daily-first och dagens tavla.

Lunchpaket: Bosön kommer att ha möjlighet att ordna matig macka/wrap som lunchpaket för de som vill ha det. Ca pris: 50 kr/pers.

Frukost: Även om man bor i båten så går det bra att få frukost på Bosön. Priset är 75 kr/pers för en stor frukostbuffé.

Boende: För de som inte vill bo i båtarna under SM så finns det möjlighet att bo i land på Bosöinstitutets ”Laget”. Det är ett enklare boende med 2-bäddsrum där vi har fått ett specialpris på 499 kr/rum och natt och då ingår även frukost. För bokning gå in på www.boson.nu eller ring: 08-699 66 00.

Tenderbåtar: Lidingö jolleseglares bryggor vid Bosön kommer enbart att ha plats för kappseglande båtar. För tenderbåtar hänvisar vi i första hand till Bosö BK:s lilla gästhamn, där det gissningsvis kommer att bli relativt trångt (Pris 75 kr/dygn).