Smaragdträning – Ost

Smaragdförbundets ”årliga” träningar med Gunnar Hansson kommer att hållas tisdagen den 13/6 och onsdagen den 14/6 på Vikingarnas segelsällskap vid Hundudden på Djurgården kl. 17.00.

Ett av Smaragdförbundets mål är att hela tiden utveckla klassen genom att bredda våra kunskaper. Träningsseglingarna är en mötesplats för nya och mer erfarna seglare.  Där vi lär av varandra och utvecklas tillsammans. Därför vill vi samla så många båtar och besättningar som möjligt. Ju fler vi är desto mer kommer vi kunna dra nytta av träningarna.
Gunnar Hansson

Gunnar Hansson är SSF Sailcoach för Stockholmsregionen. Han är en ”Tusenkonstnär” inom seglingen med flera mästerskapstitlar i skilda klasser, och har arbetat som segelmakare med mera. Han har under åren haft kontakt med ett fyrtiotal klubbar och klassförbund. Ett av hans mål är att få igång kappsegling med fler entypsklasser, även kölbåtar, och fler vuxenseglarskolor. Gunnar har hjälpt Smaragdförbundet på Ostkusten med träningskvällar flera år i rad.
Förra året var det flera rorsmän och gastar som kom till träningar utan båt, det gick bra för vi lyckades skapa nya besättningar på de båtar som vi hade tillgång till. Vi hoppas att vi kan lösa det på samma sätt i år, därför är det väldigt viktigt att ni anmäler er i förväg.

Skicka er anmälan till Markus Månsson alternativt ring 070-491 36 01 och föranmäl er här, så vi ser hur många som kommer.
För de som inte har sin båt i närheten av Hundudden finns det plats på Vikingarnas brygga från helgen innan till helgen efter vi kör seglingarna. Man kan alltså lägga båten på Vikingarnas på söndagen före träningarna och delta i träningarna onsdag – torsdag och segla Vikingaregattan lördag 17/6 – söndag 18/6 och sedan segla hem med båten. Det kostar 50:- per dygn att ligga med båten på Vikingarnas. Anmäl till Markus att du behöver båtplats.

Samling: kl. 17:00
plats: Vikingarnas segelsällskap, Hundudden