Smaragd-SM 2017 i Skärhamn

Tjörns Segelsällskap arrangerar SM 11–13 augusti 2017

Nu är anmälan till SM öppen! –> Inbjudan hittar du här! –> Anmäl dig här! Redan anmälda hittar du här.

Efter diskussioner med Tjörns Segelsällskap är det nu klart att dom arrangerar SM i Skärhamn 2017.
SM kommer att gå i det nya formatet, vilket innebär att det arrangeras över en “långhelg”, fredag till söndag.

• Fredag 11/8: Registrering, kontroll av båtarna, tune up och ett race.
  • Lördag 12/8: Fyra seglingar planeras och regattamiddag.
  • Söndag 13/8: Två seglingar planeras och avslutning vid lunch med prisutdelning.

smaragd-info_sm_2017Summa sju ”skarpa” delseglingar planeras, varav en får räknas bort.
Planerna är preliminära och det återstår en del detaljer att klara ut. Mer info kommer efter nyår, men boka in helgen den 11–13/8 redan nu. Det är helgen före Tjörn Runt, lördagen den 19 augusti, vilket också kan vara till fördel för alla deltagande Smaragder.
I Skärhamn har vi alla nödvändiga resurser till förfogande. Vi kan få hjälp med sjösättning och där finns mastkran, bryggplats, båttillbehör, segelmakare, restauranger, tältplats, parkering, vandrarhem, hotell, matbutik, systembolag med mera – men viktigast av allt – Tjörns Segelsällskap har många entusiastiska och duktiga kappseglingsfunktionärer som är vana att arrangera Svenska Mästerskap.
Föranmäl dig till SM 2017  – vi jobbar för att vi minst skall bli 15 startande och då är det viktigt att du ”annonserar” ditt deltagande. Det gör du under menyn “SM”, “SM – 2017”, Föranmälan, eller så klickar du här.

Hur många kommer från de stora sjöarna, och hur många kommer från ostkusten?

– för alla Smaragdvänner i hela vårt avlånga land
 /Team Gustavsson, Olsson, Wilck med flera

Ett svar på ”Smaragd-SM 2017 i Skärhamn